Cechą charakterystyczną współczesnych systemów edukacyjnych jest szukanie coraz lepszych, a przede wszystkim efektywniejszych sposobów nauczania. Jednym z nich wydaje się zastosowanie koncepcji dydaktycznej opartej na gruncie technologii kształcenia, czyli koncepcji kształcenia multimedialnego i wykorzystaniem w procesie nauczania środków dydaktycznych, które powszechnie nazywamy mediami.
Wykorzystanie mediów sprawia, że proces nauczania zyskuje na atrakcyjności i efektywności.
Uczeń najlepiej poznaje rzeczywistość lub wiedzę o rzeczywistości, kiedy nauczanie i uczenie się przybiera charakter polisensoryczny i wielostronnie aktywizujący uczniów.
Media w nauczaniu odgrywają wielką rolę i odpowiednio wykorzystywane stają się sprzymierzeńcem nauczyciela.
Komputer wraz z programem może być pomocny nauczycielowi z co najmniej trzech powodów:
- jako środek oddziaływujący na szereg zmysłów (wzrok, słuch, dotyk) pozwala ograniczyć nauczycielowi werbalizm, jak również zaangażować uczniów emocjonalnie;
- jako środek dydaktyczny, łączący w sobie cechy wielu tradycyjnych urządzeń, służących zapisowi, przetwarzaniu i przesyłaniu informacji, przedstawia treści, które na ogół nauczyciel demonstruje za pomocą plansz, przezroczy, folio- i fazogramów, filmu itp.;
- jako środek interakcyjny - pozwala posługiwać się programem, uwzględniając zróżnicowanie indywidualne uczniów.
Poniżej zastosowanie prezentacji multimedialnej jako ilustracji do opowiadanych/ czytanych bajek:
![]() |
źródło: www.chomikuj.pl |
Film przedstawia możliwość zobrazowania piękna przyrody z wykorzystaniem środków medialnych
źródło: youtube.com
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz