W jaki sposób
można wykorzystać mobilne metody nauczania w edukacji
przedszkolnej i wczesnoszkolnej?
·
Korzystanie
z e-podręczników, które mogą być otwierane np. na tabletach bez konieczności
noszenia wielu kilogramów ciężkich książek, bez zagrożenia zapomnienia lub
zgubienia jakiegoś podręcznika i nieprzygotowania w ten sposób do zajęćJ
·
Prowadzenie
dziennika internetowego, w którym wszystkie informacje o uczniu są na bieżąco
aktualizowane i także przez mobilne nośniki odbierane przez rodziców. E-dziennik często także posiada
inne funkcje, które usprawniają pracę nauczyciela (statystyka) oraz wiedzę
rodzica i ucznia (materiały dodatkowe)
·
Wykorzystywanie
gier, programów, aplikacji edukacyjnych
jako elementów wzbogacających i urozmaicających teoretyczne zajęcia
lekcyjne. Możliwość ich odtwarzania np.
na tabletach.
·
Zachęcanie
do wykorzystywania na lekcji i w domu
internetowych źródeł wiedzy tj. słowniki, encyklopedie, leksykony. Przy
opracowywaniu zagadnień sondażowych, hobbystycznych itp. proponowanie
skorzystania z konkretnych blogów lub forów internetowych;
·
Możliwość
tworzenia przez nauczyciela tematycznych zadań, ćwiczeń, prezentacji, kart
pracy, testów… i przekazywanie ich na mobilne nośniki uczniów. Rozwiązywanie
interaktywnych zadań, testów itp. na bieżąco podczas zajęć;
·
Nauka
na odległość poprzez e-learning, telekonferencje z lekcji – ważne np. dla dzieci
chorych lub nie mogących uczestniczyć w zajęciach z innych powodów, możliwość
bezpośredniego kontaktu z innymi uczestnikami zajęć, wymieniania informacji,
uwag, komunikacji na odległość;
·
Wykorzystywanie
metody WebQuestów – formy pracy grupowej lub indywidualnej polegającej na rozwiązywaniu problemu, w
trakcie pracy uczniowie muszą skorzystać m.in. ze źródeł internetowych.
Szczegółowa instrukcja dla ucznia
powinna być dostępna dla nich w Internecie, a efekty pracy końcowej
zaprezentowane w formie elektronicznej. Metoda WQ różni się od metody projektu
silnie ustrukturyzowaną instrukcją dla ucznia, która obejmuje: temat ,
wprowadzenie, zadania, źródła, ewaluacja.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz